Jak być szczęśliwszą pracując z domu? To nie zawsze prost. Nie wszyscy odnajdują się pracując w formule home office. Nie każdy umie skupić się pracując samotnie, przy swoim biurku, bez kontaktu i spotkań z innymi. Dla niektórych problemem bywa już sama motywacja do wstania z łóżka. Ty też odczuwasz większy stres, gdy pracujesz z domu?

Badania Royal Institute of British Architects* mówią, że wzrósł poziom depresji, a wiele osób stwierdziło, że praca z domu sprawia, że są bardziej zestresowani. Dlatego warto zadbać o kilka drobnych zmian, żeby odnaleźć się w tej niełatwej sytuacji, która może potrwać trochę dłużej niż wszyscy oczekiwaliśmy.

Praca z domu. Wprowadź kilka zasad, to pomoże Ci lepiej skupić się na zadaniach

Praca z domu. Jak to zrobić, żeby być szczęśliwszym pracując z domu?

  • Wpuść do wnętrza światło. Słońce, obok świeżego powietrza i dostępu do natury – jest jednym z podstawowych elementów, które wpływają na zdrowie psychiczne.
  • Zredukuj hałas. To może Cię rozpraszać, mimo że nie do końca zdajesz sobie z tego sprawę. Twój mózg stale próbuje zinterpretować i rozpoznać docierające do niego dźwięki. Po dłuższym czasie czujesz znużenie, a stresujący dźwięk pobudza ciało migdałowate do wysyłania sygnałów o niebezpieczeństwie. To wzmaga produkcję adrenaliny i wzrost ciśnienia krwi.
  • Uporządkuj otoczenie. Nieład podnosi poziom kortyzolu, hormonu stresu. Może to być spowodowane tym, że bałagan dostarcza sprzeczne bodźce do mózgu, który następnie musi pracować ciężej, aby odfiltrować niepożądane sygnały.
  • Ruszaj się. Normalnie trzeba byłoby chociaż dojść do autobusu albo samochodu. Przejść kilka korytarzy czy wejść do biura po schodach. Dojście z sypialni do kuchni nie zapewni odpowiedniej dawki ruchu. A aktywność fizyczna pomaga w utrzymainu sprawności psychicznej i fizycznej.
    Ćwiczenia fizyczne są naturalnym lekiem przeciwlękowym, łagodzącym stres, zwiększającym energię fizyczną i psychiczną oraz poprawiającym samopoczucie poprzez uwalnianie endorfin.
    Dodatkowo, sam dojazd do pracy był dla wielu ludzi swego rodzaju czasu dekompresji. Umożliwiało to wyznaczenie wyraźnej granicy między pracą a życiem domowym. Teraz, musisz o to zadbać sama. Wychodzenie na regularne ćwiczenia może doskonale pełnić tę funkcję.
  • Otaczaj się roślinami. Kontakt ze światem przyrody to obniżenie lęku i stresu przy jednoczesnej poprawie uwagi, pamięci i snu. A patrzenie na elementy natury da mózgowi przerwę od skupienia – zajmie Twoją uwagę, ale nie w sposób wymagający lub nadmiernie stymulujący.
  • Kontakt z ludźmi, nie tylko online. Dla większości z nas 80-90% kontaktów towarzyskich pochodzi z pracy. Spróbuj te spotkania utrzymać online, ale warto też spotkać się choć z jedną czy dwiema osobami na wspólny spacer lub trening.
Praca z domu to nie tylko wyzwania, to też możliwość dostosowania swojego „biura” do Twoich potrzeb.

.

.

.

na podst. BBC News, Coronavirus: How to be happier while working from home

.

.

.

Zapisz się na newsletter

żeby być na bieżąco i dostawać od nas wzkazówki, które pomogą Ci zmotywować się do aktywnego stylu życia. Zadbaj o siebie 

 

Instytut BIO zaprasza

Zapisz się

na listę oczekujących

KURS e-mail

7 dni do młodszej wersji Ciebie

 

Niedługo startujemy!

data-account=”1898870:s8d1s9v0p3″ [et_pb_line_break_holder] –> data-form=”2030240:o0p0d5″>

* klikając w przycisk wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych w celu otrzymania praktycznych emaili i informacji handlowych