Cudowny poranek? Najczęściej to tak nie wygląda. Szczególnie w poniedziałki przed pracą. A gdyby dało się je zmienić? Metoda „Miracle Morning” wymaga trochę wyrzeczeń, szczególnie na początku, ale warta jest wysiłku. W czym tkwi sekret?

Miracle Morning polega na całkowitej zmianie Twojej porannej rutyny. Zazwyczaj jest tak, że przestawiasz budzik ze dwa razy, a później w dość dużym pośpiechu próbujesz ze wszystkim zdążyć. Szybki prysznic, dwie łyżki owsianki, łyk herbaty i wybiegasz z domu. Przedtem jeszcze malujesz usta przed lustrem w przedpokoju, równocześnie poprawiasz apaszkę, a do tego spada Ci z ramienia torba, bo przed samym wyjściem biegniesz po kanapki, które zostawiłaś w kuchni.

A gdyby to wyglądało zupełnie odmiennie? Spróbuj zastosować metodę „Miracle Morning” i sprawdź czy da się inaczej. Na czym polega program cudowny poranek? Chodzi o to, aby obudzić się trochę wcześniej niż zazwyczaj i przeznaczyć te chwile na aktywności, które Cię cieszą. Wystarczy nawet pół godziny. Dzięki temu będziesz bardziej produktywna i energiczna w ciągu całego dnia, a Twoja nowa poranna rutyna zaskoczy Cię długofalowymi efektami.

Miracle Morning, poszczególne kroki

Cały program to przemiana nawyków związanych z poranną rutyną. A tak naprawdę – zbiór sześciu sprawdzonych praktyk pozwalających poprawić jakość tego co robisz we wszystkich aspektach życia.

  • Krok 1. Cisza, czyli medytacja. Może to być nawet krótka kilkuminutowa sesja. Najlepiej poświęcona jednemu konkretnemu zagadnieniu – może to być wyciszenie, wdzięczność, spokój, radość itp.
  • Krok 2. Afirmacje. Wybierz kilka, które pasują do Twojej sytuacji i aktualnych potrzeb. Spisz je na kartce i codziennie wybierz kilka tych, na których się skupisz. Możesz je pisać (koniecznie ręcznie!) albo powtarzać w myślach siedząc na kanapie czy patrząc sobie w oczy przed lustrem.
  • Krok 3. Wizualizacja. Wybierz cel do którego dążysz i zobacz swoją drogę do niego. Wyobraź sobie to, co będzie Ci potrzebne, żeby do niego dotrzeć, jak również to chcesz, żeby wyglądało Twoje życie, gdy już go osiągniesz. Możesz też stworzyć własną mapę marzeń i planować swoją drogę przyglądając się jej poszczególnym elementom.
  • Krok 4. Ćwiczenia. Znajdź chociaż parę minut na to, żeby poćwiczyć. Niektórym wystarcza 15 minut biegu, żeby się zrelaksować przed pracą, inni potrzebują całej 40-minutowej sesji jogi. Sprawdź co jest dla Ciebie najwygodniejsze i co tak naprawdę dasz radę zrobić.
  • Krok 5. Czytanie książek. Właściwie wszystko jedno jakich, byleby nie były związane z Twoją praca. Mogą to być lektury z tematyki samodoskonalenia albo takie, dzięki którym poczujesz się lepiej czy usprawnisz swoje codzienne działania. Ale równie dobrze może to być beletrystyka, jeśli sprawi Ci to radość.
  • Krok 6. Pisanie. Pisz dziennik. Oczywiście, może być też blog. Dzięki niemu poukładasz myśli, przelejesz na papier swoje marzenia i skupisz uwagę na tym, co dla Ciebie ważne.

Te działania pomogą Ci koncentrować się na priorytetach i działaniach, które trzeba podjąć, żeby zrealizować swoje cele. Pozwolą ruszyć z miejsca i wykonać wszystkie niezbędne kroki, żeby wprowadzić Twój plan w czyn. Poprawisz zdolność koncentracji na istotnych celach i uda Ci się zrealizować marzenia!

Miracle Morning, tylko jak wstać???

Wszystko pięknie, tylko jak zmotywować się do porannego wstawania? Może to być łatwiejsze niż myślisz. Pamiętasz jak będąc dzieckiem nie mogłaś doczekać się dnia swoich urodzin? Albo Mikołaja? Wstawałaś rano pełna radości i ekscytacji z powodu nadchodzącego dnia. Wystarczyło, że otworzyłaś oczy i wiedziałaś, że czeka Cię coś przyjemnego. Nie było potrzeby dłużej leżeć w łóżku!

Tym razem też tak jest. Wiesz, że Twoja poranna rutyna sprawi Ci radość i doda pozytywnej energii na cały dzień. Wieczorem, przed zaśnięciem podejmij decyzję, że obudzisz się pełna radosnego oczekiwania. I połóż budzik z dala od łóżka! Tak, żebyś musiała wstać, żeby go wyłączyć. Później już będzie łatwiej. Tylko nie wracaj do łóżka! Idź od razu do łazienki i zacznij myć zęby. To czynność niewymagająca uwagi, którą zrobisz mechanicznie, a dzięki temu Twoje ciało będzie miało czas, żeby się rozbudzić.

Później dobrze jest wypić szklankę wody. Wstajemy odwodnieni po 6 czy 8 godzinach snu i często właśnie z tego wynika poczucie zmęczenia. Dodatkowo, woda odświeży i pobudzi Cię to od wewnątrz i nawodnisz ciało i mózg. Miej też przygotowany strój do ćwiczeń. Warto zacząć je jeszcze PRZED prysznicem.

Z tym, że rytuał dobrego poranka to całkiem nowa jakość całego dnia zgadza się całkiem dużo osób.

–  Dobry poranek może się stać źródłem mocy, a zły rozwalić resztę dnia – skomentował metodę „Miracle Morning” Jacek Santorski.
Dlatego warto zacząć od ustalenia co chcesz zrobić, a później te działania zaplanować i zrealizować. To da Ci siłę i napęd na resztę dnia.
– Poranki są dla mnie kwintesencją twórczej pracy i treningu. Nie ma nic piękniejszego niż bieg w lesie, przy wschodzącym słońcu i dźwiękach budzącej się przyrody – powiedział  Łukasz Grass rekomendując książkę „Fenomen Poranka”. – Kiedy inni dopiero otwierają oczy, ja jestem już po treningu i porannej prasówce, z mnóstwem energii na cały dzień.

Po prostu, codziennie wstajesz wcześniej niż zwykle, dzięki czemu zyskujesz czas, który możesz poświęcić na samodoskonalenie się. A w ten sposób odmienić swoje życie.

.

.

.

.

Książkę „Fenomen Poranka” z której pochodzi metoda Miracle Morning możesz kupić tutaj:

Ebook: KLIKNIJ

Audiobook: KLIKNIJ

Twarda oprawa: KLIKNIJ

.

.

.

Zapisz się na kurs 7 dni do młodszej wersji Ciebie

 

Instytut BIO zaprasza

Zapisz się

na listę oczekujących

KURS e-mail

7 dni do młodszej wersji Ciebie

 

Niedługo startujemy!

data-account=”1898870:s8d1s9v0p3″ data-form=”2030240:o0p0d5″>

* klikając w przycisk wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych w celu otrzymania praktycznych emaili i informacji handlowych